wtorek, 15 kwietnia 2014

Bieg Dzika

Panewnicki Dziki Bieg leci już pono czwarty rok (logo zeszłoroczne), ale dowiedziałem się o nim dopieróg niedawno. O starcie niby myślałem, ale nie nazbyt itensywnie. Bo nie biegam, bo nie wiem czy mi się chce itd. No i jak to często bywa okazja nadeszła sama i to zupełnie z tak zwanego nienacka. W niedzielę o 10:20 dowiaduję się, że o 11 akurat biegną i że startuje mój brat Jaca. Zupełnie nieprzygotowany, na wpół głodny (śniadanie w formie ciasta i mleka o 7:30) dzwonię doń i mówię, żeby mnie zapisał. Nie można słyszę, trzeba złożyć własnoręczy podpis. Do której zapisy? do 10:50. Byłem na miejscu o 10:46...
Bieg Dzika bierze swoją nazwę od dzików, któych w okolicy mamy pod dostatkiem, żeby nie powiedzieć aż nadto. Składa się z pętli o długości 4882m. Max. to 4 pętle, czyli niecałe 20km. Jako że mój ostatni bieg miał miejsce w lipcu zeszłego roku  nastawiałem się na dystans dwóch pętli, czyli ~10km. Koniec końców przebiegłem cały dystans (czas 1:55:36sec.) co uznaję za duży sukces, szczególnie że biegłem właściwie z marszu, bez rozgrzewki i po słabym śniadaniu. Jeśli chodzi o wydolność to pełen luz, ale z nogami już tak kolorowo nie jest. Pisząc ten elaborat moje ciało jest sztywne jak u nieboszczyka. Zawinił na pewno brak rozgrzewki, ogólny brak rozbiegania i być może zły dobór butów. Mimo to przebiegnięcie 20kaemów musi cieszyć i już się nastawiam na edycję majową. Trenować nie zamierzam bo bieganie codzienne mnie nudzi, ale raz w tygodniu 10km nie zaszkodzi. Taki comiesięczny 'Dziki Bieg' będzie dobrym przetarciem przed bieszczadzkim Biegiem Rzeźnika, ale to dopiero za rok. Później już tylko UTMB... ;)

Jeszcze słów kilka o samych zawodach. Na prawdę nie ma się do czego przyczepić. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane, po każdym okrążeniu świeży bufet z herbą, izotonikami i wodą, po biegu kiełba, bigos i soczek. Frekwencja znakomita, około 500 ludzi postanowiło ruszyć zwłoki sprzed TV. Dzień później wszystko ładnie posprzątane. Także tego, pozdrawiam i polecam, Żanet Saletra. Bieg Dzika




(zdjęcia: facebook)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz